Blogia
La Kaa és com el vent

Mor Joan Pau II. Cap on irà l'Esglèsia?

Penso que ara l'Esglèsia es triba en un mioment crucial de la seva Història.

Després de la mort de Joan Pau II haurà d'escollir el seu camí, que pot retornar-la a un lloc semblant al que va ocupar fa segles, no en domini dels actes de les persones, però si en importància espiritual, o enfonsar-se per sempre. El seu destí es decidirà amb l'elecció del poper Papa. Si segueixen pel camí d'ara i trien un Papa en desacord amb els temps actuals: privant a les dones d'ocupar llocs en la jerarquia eclesiàtica, privant als membres d'aquesta jerarquia de tenir una vida com la de la resta de mortals prohibint-los crear les seves pròìes famílies, tancant les seves portes a milions d'humans per les seves opcions sexuals i formes de pensar, oposant-se a les mesures de control de la natalitat...el seu futur es presenta molt negre. En els països del ·primer món" cada vegada hi ha menys gent que s'interessi ni per ser sacerdots ni per formar part d'aquesta Esglèsia. En canvi si trien un Papa amb la ment oberta, disposat a escoltar i adaptar el model d'Esglèsia als temps actuals poden recuperar part del seu status en les persones.

A mi, que he estat educada en la fe católica, però que fa anys que no sento com meva (però si que sento la fe cristiana), no m'importaria formar part d'un comunitat en la que no se'm negués cap dret per ser dona, en que es respectessin a totes les persones i que prediqués amb l'exemple. Ni m'importaria dedicar part del meu a aquesta institució si de veritat es complís el que he dit abans. No m'importaria formar part d'una institució així. Suposo que hi deu haver més gent que es troba en la meva situació.

I ells ho saben. I per això exiteix la possibilitat de fer Papa a dues persones octogenàries. S'estaran donant temps?"

0 comentarios